Toate categoriile Acțiuni BVB Acțiuni internaționale Analiză tehnică Cryptocurrency ETF-uri & Fonduri de investiții Imobiliare Interviuri Jurnal de investiții Mărfuri & Metale prețioase Mindset Obligațiuni & Titluri de stat

Grupul Norofert încheie primele nouă luni din an cu un profit net de 7,6 mil. lei, în urcare cu 55% faţă de aceeaşi perioadă din 2021. Afaceri de 54 mil. lei, plus 62%

Grupul Norofert încheie primele nouă luni din an cu un profit net de 7,6 mil. lei, în urcare cu 55% faţă de aceeaşi perioadă din 2021. Afaceri de 54 mil. lei, plus 62%

Water spray on an agriculture field

Conglomeratul agroalimentar Norofert (simbol bursier NRF) a anunţat un rezultat net la nivel de grup de 7,59 milioane de lei în ianuarie-septembrie 2022, în creştere cu 55,25% prin comparaţie cu anul trecut, conform raportului financiar la nouă luni, publicat la Bursa de Valori Bucureşti.

În document, societatea listată pe piaţa AeRO argumentează că profitul se datorează „unei mai bune prezenţe în piaţă, vânzărilor semnificativ mai mari de inputuri solide şi lichide, core businessul Norofert având cea mai mare influenţă asupra creşterii”.

Cifra de afaceri a companiei a fost de 54 de milioane de lei, plus 61,81% faţă de rezultatul din anul precedent, în timp ce EBITDA a urcat cu 43,1% la 10,5 milioane de lei. În ceea ce priveşte veniturile din exploatare, Norofert a raportat un avans de 87,7% la 57,6 milioane de lei.

„Primele nouă luni au fost pline de evenimente notabile, menţionăm doar câteva: Raportare ESG cu rating Sustainalytics Morningstar, numirea lui Mircea Fulga ca CEO, primul an în care operăm o fermă la Zimnicea, montarea unei linii de îngrăşăminte organice solide la fabrica din Filipeştii de Pădure. Aceasta din urmă ne asigură o poziţionare mai bună în piaţă şi care a produs în T3 primele loturi de marfă care au fost livrate deja la clienţi”, scrie Norofert în raport.

Compania menţionează că vânzările de produse lichide (gama fertilizanţi şi gama bioprotectţe) au crescut faţă de 2021, ajutate de introducerea în ofertă a pachetelor tehnologice de îngrăşăminte granulate produse in-house, tendinţă care va aduce creşteri în perioadele următoare pentru ambele categorii deoarece acoperă împreună întreaga gamă de elemente necesare de fertilizare pentru o fermă.

Cheltuielile principalului producător român de inputuri organice s-au dublat în primele nouă luni din 2022, de la 24,4 milioane de lei la 49,1 milioane. De altfel, cheltuielile cu materialele au ajuns la 30,3 milioane de lei, plus 128,4%, ca urmare a creşterii vânzărilor de inputuri lichide şi solide produse, în contextul în care toate costurile cu materiile prime şi transportul acestora au crescut în primele nouă luni din an.

La nivel consolidat, capitalurile proprii şi datoriile au atins 76,4 milioane de lei, în urcare cu 37,6%, iar creanţele au crescut cu 12,1%.

„Cei mai afectaţi de evenimentele anului 2022 au fost evident fermierii, ale căror dificultăţi s-au răsfrâns asupra întreg ecosistemului agribusiness românesc. Un an care a început cu evenimente geopolitice care au pus presiune pe logistica portuară, rutieră şi feroviară destinată transportului de cereale româneşti, blocat perioade lungi. Seceta şi-a făcut debutul în unele zone ale ţării, fapt ce a afectat semnificativ culturile de toamnă. Seceta continuă şi în perioada redactării acestui raport să îngreuneze campania de semănat pentru grâu, orz şi rapiţă iar multe zone ale ţării nu au avut parte de precipitaţii de mai bine de două luni”, scrie Vlad Popescu, preşedintele Consiliului de Administraţie, în scrisoarea către acţionari.

El adaugă că, deşi bulversat de evenimentele menţionate mai sus, agribusinessul românesc a dat dovadă de adaptabilitate, iar măsurile adoptate de fermieri pentru nu intra în default „au reuşit să menţină mecanismul în stare de funcţionare”.

Acţiunile Norofert au pierdut circa 15% anul acesta, pe fondul unor tranzacţii de aproximativ 15 milioane de lei, arată datele BVB. Cu o valoare de piaţă de 120 de milioane de lei, compania este deţinută în proporţie de 36,4% de Vlad Popescu, urmat de Ileana Popescu (15,3%) şi Marius Alexe (11,6%).

Share:

NOUTĂȚI

BROKERI RECOMANDAȚI

Acest Buletin informativ are doar scop informativ și nu constituie, în mod explicit sau implicit, nicio furnizare de servicii sau produse de către MaiorArmy.ro. Investitorii ar trebui să stabilească singuri dacă un anumit serviciu sau produs este potrivit pentru nevoile lor de investiții sau ar trebui să solicite astfel de sfaturi profesionale pentru situația lor particulară. Tot conținutul este original și a fost cercetat și produs de MaiorArmy.ro , cu excepția cazului în care se prevede altfel. Nicio parte a conținutului nu poate fi reprodusă sub nicio formă sau menționată în nicio altă publicație, fără permisiunea expresă scrisă a MaiorArmy.ro. Toate declarațiile făcute cu privire la companii, titluri de valoare sau alte informații financiare conținute în conținutul sau articolele referitoare la MaiorArmy.ro sunt strict credințe și puncte de vedere deținute de MaiorArmy.ro și nu sunt aprobări ale vreunei companii sau titluri de valoare sau recomandări pentru cumpărarea sau vânzarea de titluri de valoare. Vizitând și / sau utilizând în orice alt mod site-ul web MaiorArmy.ro, indicați că înțelegeți și acceptați condițiile de utilizare prevăzute pe site și sunteți de acord să fiți obligați de aceștia. Dacă nu sunteți de acord cu condițiile de utilizare a site-ului web, vă rugăm să nu accesați site-ul sau niciun fel de pagini ale acestuia. Orice descriere, referințe sau linkuri către alte produse, publicații sau servicii nu constituie o aprobare, autorizare, sponsorizare sau afiliere cu MaiorArmy.ro cu privire la orice site conectat sau sponsorul acestuia, cu excepția cazului în care este specificat în mod expres de MaiorArmy.ro. Orice astfel de informații, produse sau site-uri nu au fost neapărat revizuite de MaiorArmy.ro și sunt furnizate sau întreținute de terți asupra cărora MaiorArmy.ro nu exercită niciun control. MaiorArmy.ro își declină în mod expres orice responsabilitate pentru conținut, acuratețea informațiilor și / sau calitatea produselor sau serviciilor furnizate de către aceste site-uri terțe sau promovate de acestea.