Toate categoriile Acțiuni BVB Acțiuni internaționale Analiză tehnică Cryptocurrency ETF-uri & Fonduri de investiții Imobiliare Interviuri Jurnal de investiții Mărfuri & Metale prețioase Obligațiuni & Titluri de stat

MedLife a incheiat 2021 cu o cifra de afaceri pro-forma consolidata de 332 milioane de euro, respectiv o crestere de 51.6% fata de 2020

MedLife a incheiat 2021 cu o cifra de afaceri pro-forma consolidata de 332 milioane de euro, respectiv o crestere de 51.6% fata de 2020

“Urmeaza o perioada de consolidare activa la nivel de grup. Avem un buget de investitii de cca 120 milioane de euro in proiecte de achizitii si dezvoltare la nivel national, dar si regional

  • In pofida unui context social si economic dificil impactat de cel de al doilea an pandemic, MedLife a reusit sa devina prima companie romaneasca de servicii medicale care atinge pragul de o treime de miliard de euro 
  • Dincolo de performanta financiara si imbunatatirea profitabilitatii, MedLife a continuat sa joace un rol esential in societate prin implicarea activa in zona de cercetare si monitorizare a pandemiei. Demersurile se vor intensifica, compania urmand sa deruleze proiecte de cercetare si in zona de oncologie
  • MedLife va continua sa isi consolideze puternic pozitia de lider la nivel national prin proiectele de achizitie si prin dezvoltare organica si, in masura in care vor exista oportunitati, compania vrea sa investeasca activ in piata din regiune
  • In ciuda provocarilor geopolitice avem incredere in Romania”. Astfel MedLife este in discutii cu 2-3 companii de dimensiuni mari si medii, dar si cu alte 5 companii mici pentru a se alatura grupului si spera ca majoritatea acestor discutii se vor concretiza in cursul acestui an
  • Planurile de dezvoltare pentru anul acesta mai tintesc finalizarea primei etape pentru proiectul MedLife Park, consolidarea retelei de radioterapie si oncologie in tara, dar si tehnologizarea continua a unitatilor din grup

Bucuresti, 25 februarie 2022 – Grupul MedLife, liderul pietei de servicii medicale din Romania anunta rezultatele financiare aferente anului trecut. Compania a inregistrat in 2021 o cifra de afaceri consolidata pro-forma de 1.632 milioane lei (332 milioane euro) cu 51.6% mai mare fata de anul 2020si un profit net aproape dublu, in valoare de 123 milioane RON, in crestere cu 93%. Veniturile operationale s-au ridicat la 1.647 milioane RON, in crestere cu 51.6% fata de 2020, in timp ce cheltuielile operationale au atins 1.460 milioane RON, in crestere cu 49.4%.

Grupul MedLife a continuat in 2021 strategia dinamica de extindere prin achizitii, iar investitiile au fost directionate catre sustinerea unor obiective strategice care au vizat partea de cercetare, consolidarea zonei de radioterapie si oncologie, amplificarea procesului de digitalizare si de extindere teritoriala, bugetul investit la nivelul anului trecut depasind valoarea de 30 milioane de euro. Potrivit reprezentantilor companiei, toate liniile de business au urmat in 2021 un trend ascendent, cu performante notabile pentru divizia de laboratoare, clinici, spitale, dar si pentru stomatologie si farmacii. In ansamblu, anul trecut, activitatea MedLife a avut un impact puternic in intregul sistem medical din Romania fiind oferite la nivel national nu mai putin de 14 milioane de servicii in regim de analize, investigatii, diagnostic, tratamente si operatii chirurgicale.

Din perspectiva celui de-al doilea an al pandemiei, MedLife s-a concentrat pe interventie rapida in cazul pacientilor cronici si acuti in contextul limitarii activitatii din spitalele de stat. O activitatea intensa a fost inregistrata pe segmentul de clinici in partea de monitorizare a patologiei cronice si a pacientilor care au trecut prin Covid. In acest context, a fost evidenta si dinamica activitatea diviziei corporate, aceasta fiind axata pe sprijinul oferit companiilor mari, IMM-urilor si start-up-urilor pentru siguranta si sanatatea angajatilor pe perioada pandemiei. In paralel, zona de cercetare a jucat un rol important in ultimul an, agregand resurse proprii si investitii suplimentare de peste 1 milion de euro.

2021 a marcat si consolidarea pe segmentul de servicii oncologice dupa ce de curand Grupul a primit unda verde din partea Consiliului Concurentei pentru achizitia a 50% din actiunile Neolife Romania, cea mai mare tranzactie derulata de MedLife anul trecut. Aditional parteneriatului cu NeoLife, MedLife a mai anuntat anul trecut alte alte 7 tranzactii: Veridia (martie 2021), Medica Sibiu (mai 2021), CED Pharma (iulie 2021), Pharmachem Distributie (august 2021), Grupul Stomestet (noiembrie 2021), Oradent (decembrie 2021), CM Irina Galati.

Am ajuns la un grad de maturitate care confirma ca MedLife este un model de business sustenabil si replicabil, performanta recunoscuta si prin includerea recenta a companie in indicii FTSE Russell.

Ne bucuram mult pentru faptul ca am finalizat parteneriatul cu NeoLife Romania, fiind cea 36 tranzactie incheiata cu succes la nivel de grup. In prezent avem discutii in stadii avansate pentru 3 tranzactii mari si alte 5 mici si speram sa le finalizam pana la finalul anului. De altfel, bugetul de investitii planificat pentru perioada urmatoare este de 100-120 milioane de euro iar aproximativ 50-70 milioane de euro intentionam sa-i alocam pentru tranzactii in Romania si in tarile din regiune.”, a declarat Mihai Marcu, Presedinte si CEO MedLife.

Programul de dezvoltare si extindere planificat pentru 2022 urmeaza traseul Cluj-Napoca, Timisoara, Constanta, deschideri de noi clinici in Muntenia si Translivania, dar si in alte regiuni ale tarii, cu obiectivul de a consolida in urmatorii 2 ani acoperirea nationala. In acest moment, MedLife detine cea mai extinsa retea din Romania, cu prezenta in peste 25 de orase mari si medii din tara, fiind singurul operator privat cu o asemenea acoperire la nivel national. In 2022 va fi impulsionata si dezvoltarea retelei Sfanta Maria, al doilea brand parte din grup cu focus pe pacientii care isi doresc sa acceseze in mod special servicii in regim CAS. Anul acesta brandul Sfanta Maria isi va extinde prezenta in mai multe orase mici si mijlocii atat prin achizitii cat si organic.

Obiectivele anului 2022 se leaga si de MedLife Park, cel mai mare hub medical din tara care a intrat intr-un ritm sustinut de dezvoltare. Astfel, pentru anul acesta este planificata finalizarea primei etape care implica inaugurarea unei noi clinici de mari dimensiuni, amenajarea unor spatii green avangardiste, dar si extinderea laboratorului de biologie moleculara si anatomie patologica. Compania vizeaza o unitate mult mai mare care sa acomodeze si divizia de cercetare care isi va extinde anul acesta activitate in zona de oncologie. Etapa a doua de dezvoltare a acestui hub medical este planificata pentru 2023 cand MedLife intentionaza sa puna in functiune noi sali de operatie si sa extinda capacitatea de spitalizare a celui mai mare spital din cadrul grupului cu alte 150 de paturi. Potrivit reprezentatilor companiei, proiectul pilot MedLife Park ar urma sa fie sa fie replicat pe termen mediu si lung in mai multe orase mari din tara cum ar fi Brasov, Sibiu, Cluj sau Arad.

Aditional proiectelor de dezvoltare prin achizitii si in regim organic, MedLife va continua sa puna accent pe digitalizare si tehnologizarea serviciilor, fiind o directie strategica pentru dezvoltarea grupului in perioada urmatoare. „Pe masura ce avanseaza tehnologia, implicatiile asupra medicinei sunt tot mai evidente: consumul digital reconfigureaza abordari traditionale ale consumatorului, apare un nou tip de pacient care doreste sa fie informat si care vrea sa aiba acces la aplicatii si device-uri care ii eficientizeaza exprienta din punct de vedere timp si costuri, iar ca urmare a acestor schimbari piata serviciilor medicale se transforma la randul ei. Pandemia a actionat ca un catalizator pentru a reimagina viitorul sanatatii atat la nivel colectiv, cat si personal si ca atare am facut un salt mult mai rapid. Daca in primul an de Covid am gasit solutii rapide pentru a oferi pacientilor nostri consultatii online sau am pus in functiune roboti pentru self check in si self pay, in 2021 ne-am concentrat pe digitalizarea experientei pacientului in raport cu interactiunea pe care o avem. La nivel de B2C am investit in noi instrumente care te ajuta sa ai acces in orice moment si de oriunde ai fi la tot istoricul medical si chiar posibilitatea de a le vedea in dinamica sau de a cumpara produse din sectiunea de shop – toate disponibile intr-o singura aplicatie. Pe partea de B2B am investit in noi produse digitale care ne ajuta in aceasta interactiune cu angajatorul, dar si cu angajatul. In plus, am digitalizat foarte multe fluxuri si programe la nivel intern.

Evolutia tehnologiei ne impinge sa ne depasim limitele si sa sustinem actiuni din ce in ce mai complexe atat din punct de vedere medical, cat si din punct de vedere tehnologic. Medicina de maine este despre roboti, realitate vituala, realitate augmentata, holograma, procesarea datelor si monitorizare la distanta – prin investitiile pe care le facem tinem pasul cu tehnologia si, totodata, aducem medicina din viitor mai aproape de pacient” a mai declarat Mihai Marcu.

I.ANALIZA FINANCIARA

Analiza Contului de Profit si Pierdere Consolidat

Cifra de afaceri a perioadei de 12 luni incheiate la 31 decembrie 2021 s-a ridicat la 1,432,027,145 RON, in crestere fata de cifra de afaceri obtinuta in primele 12 luni ale lui 2020 cu 32.9%. Cresterea s-a datorat, in principal, cresterii aproape din toate liniile de afaceri ale Grupului, precum si achizitiilor finalizate de Grup in 2020 si 2021.

Linie de afaceri 12 luni 2021 % din Total Vanzari 12 luni 2020 % din Total Vanzari Variatie
Vanzari Vanzari 2021/2020
Clinici              407,441,702 28.5%               307,919,487 28.6% 32.3%
Stomatologie               93,204,531 6.5%                 61,363,524 5.7% 51.9%
Spitale              317,305,322 22.2%               251,943,388 23.4% 25.9%
Laboratoare              259,970,003 18.2%               198,519,202 18.4% 31.0%
Vanzari Corporative              206,112,967 14.4%               198,530,858 18.4% 3.8%
Farmacii               59,949,420 4.2%                 44,405,803 4.1% 35.0%
Altele               88,043,200 6.1%                 14,766,089 1.4% 496.3%
 TOTAL           1,432,027,145 100.0%             1,077,448,351 100.0% 32.9%

Alte venituri operationale au inregistrat o crestere de 11.5% in perioada de 12 luni incheiata la 31 decembrie 2021 comparativ cu perioada corespondenta a lui 2020, ajungand la 10,344,070 RON la 31 decembrie 2021.

Cheltuielile operationale includ cheltuieli fixe si variabile, precum si cheltuieli cu bunuri si materiale utilizate de Grup pentru prestarea serviciilor. Grupul a inregistrat cheltuieli operationale de 1,266,022,175 RON in perioada de 12 luni incheiata la 31 decembrie 2021, reprezentand o crestere de 29.5%, sau 288,410,189 RON, comparativ cu perioada corespunzatoare a lui 2020. Cheltuielile operationale ca pondere in total venituri operationale au reprezentat 90.0% in 2020 si 87.8% in 2021.

Evolutia cheltuielilor operationale

CHELTUIELI DIN EXPLOATARE
12 luni 2021 12 luni 2020 Variatie 2021/2020
Consumabile si materiale de reparatii         234,354,593    189,975,286 23.4%
Cheltuieli cu marfurile         106,466,669 35,649,736 198.6%
Utilitati           15,442,865 12,634,324 22.2%
Cheltuieli cu intretinerea si reparatiile           14,752,769 11,549,854 27.7%
Chirii             8,415,850 6,520,160 29.1%
Prime din asigurari             3,648,189 3,002,708 21.5%
Reclama si publicitate           15,138,344 13,508,044 12.1%
Comunicatii             4,907,423 4,236,791 15.8%
Cheltuieli cu tertii (inclusiv contractele cu medicii)         383,196,973 281,469,012 36.1%
Cheltuieli cu salariile si cele asimilate salariilor         333,827,504 277,035,208 20.5%
Contributii sociale           12,214,458 10,767,730 13.4%
Amortizare         111,118,400 102,897,388 8.0%
Pierderi (sau castiguri) din depreciere (inclusiv reversari ale pierderilor din depreciere)             4,406,807      10,888,049 -59.5%
Alte cheltuieli administrative si de exploatare           18,131,331      17,477,695 3.7%
TOTAL    1,266,022,175 977,611,985 29.5%

Profitul operational a inregistrat o crestere de 61.6% in perioada de 12 luni incheiata la 31 decembrie 2021, comparativ cu perioada de 12 luni incheiata la 31 decembrie 2020, de la 109,111,128 RON in 2020 la 176,349,040 RON in perioada incheiata la 31 decembrie 2021.

Pierderea financiara a crescut in perioada de 12 luni incheiata la 31 decembrie 2021 cu 4,672,456 RON, de la 30,559,969 RON in perioada de 12 luni incheiata la 31 decembrie 2020, la o pierdere de 35,232,425 RON in perioada incheiata la 31 decembrie 2021.

Rezultatul net inregistrat in 2021 a crescut cu 53,760,191 RON, comparativ cu 2020, de la un profit de  63,763,684 RON in 2020 la un profit de 117,523,875 RON in 2021. Cresterea reprezinta translatarea cresterii profitului operational in rezultatul net.

Luand in calcul situatiile pro-forma, cifra de afaceri pentru perioada de 12 luni incheiata la 31 decembrie 2021 insumeaza 1,632,881,143 RON si o EBITDA ajustata de 308,352,948 RON.

Analiza Bilantului Consolidat

Active imobilizate insumeaza 1,035,668,299 RON la 31 decembrie 2021, inregistrand o crestere de 131,222,092 RON sau 14.5% comparativ cu 31 decembrie 2020.

Activele curente cresc cu 107,005,672 RON sau 38.3% de la 279,047,657 RON la 31 decembrie 2020 la 386,053,329 RON la 31 decembrie 2021.

Datoriile curente (excluzand datoriile purtatoare de dobanda) au crescut cu 79,443,683 RON, sau 39.8%, de la 199,597,812 RON la 31 decembrie 2020, la 279,041,495 RON la 31 decembrie 2021.

Datoriile purtatoare de dobanda au crescut cu 49,018,281 RON, sau 7.2%, de la 676,523,965 RON la 31 decembrie 2020 la 725,542,246 RON la 31 decembrie 2021.

II. EVENIMENTE IMPORTANTE 12 LUNI 2021

> Achizitia ulterioara a intereselor care nu controleaza

Majorare participatiei in Centrul Medical Panduri

In iunie 2021, Grupul a finalizat majorarea cu 10% a actionariatului Panduri Medical Center, marcand achizitia integrala a pachetului de actiuni. Participatia majoritara de 90% a fost achizitionata in urma cu 5 ani, acum actionariatul fiind completat pana la 100%.

Majorarea participatiei in Dentist 4 Kids SRL

In iunie 2021, Clinica Dent Estet, parte a Grupului Medlife, a finalizat achizitia intregului pachet de actiuni al clinicii stomatologice din Timisoara (o crestere de la 52% la 100%).

> Crestere organica

In primul semestru, Clinica Dent Estet, parte a Grupului Medlife, a infiintat o noua companie, Dent Estet Ploiesti SA, cu o participatie de 51%.

> Achizitii de subsidiare

Achizitia KronDent

Grupul de clinici DENT ESTET, lider de piata in domeniul serviciilor de medicina dentara in Romania, anunta semnarea contractului de achizitie pentru pachetul majoritar de 60% din actiunile KronDent S.R.L, clinica de paradontologieimplantologie si medicina dentara cu sediul in Brasov

Achizitia Centrului Medical Veridia (Centrul Medical Basarab)

In februarie 2021, sistemul medical MedLife a finalizat tranzactia de cumparare a pachetului integral de actiuni al Centrului Medical Veridia din Bucuresti, cunoscut si sub denumirea de Centrul Medical Basarab.

Centrul Medical Veridia activeaza pe piata serviciilor medicale private de 17 ani. Si-a inceput activitatea cu un laborator de analize medicale si ulterior si-a consolidat pozitia prin dezvoltarea unui centru medical de mari dimensiuni care incorporeaza 20 de cabinete medicale si care asigura servicii medicale de specialitate, consultatii de medicina generala si consultatii de diferite specialitati, investigatii paraclinice, tratamente si interventii chirurgicale minore. In plus, pentru prelevarea probelor pentru teste de laborator, centrul include si patru puncte de prelevare, situate in cartierele Berceni, Militari, Drumul Taberei si Pantelimon, iar din septembrie 2020 include si un laborator de biologie moleculara pentru testarea SARSCoV-2.

Achizitia pachetului majoritar al Medica Sibiu

In aprilie 2021, sistemul medical MedLife finalizat achizitia pachetului majoritar de 60% la Medica Sibiu, unul din furnizorii importanti de servicii medicale private din judetul Sibiu. Medica Sibiu activeaza pe piata serviciilor medicale private din anul 2001 si este formata dintr-o unitate mare de ambulatoriu, un laborator de analize medicale si un centru de medicina a muncii. In plus, Medica Sibiu este unul dintre furnizorii aflati in contract cu Casa Judeteana de Asigurari de Sanatate (CJAS) Sibiu, acoperind o gama larga de analize de laborator si consultatii medicale, pentru specialitati precum endocrinologie, medicina interna, neurologie, psihiatrie, psihologie clinica.

Finalizarea achizitiei CED Pharma Grup

In iunie 2021, sistemul medical MedLife a finalizat achizitia pachetului complet de actiuni ale grupului de companii CED Pharma, tranzactia fiind aprobata de Consiliul Concurentei. Grupul CED Pharma este format din 6 farmacii, toate situate in Bucuresti. Noile farmacii sunt amplasate in interiorul unor unitati spitalicesti si vor asigura continuitatea strategiei de dezvoltare a Grupului Medlife pe segmentul farmacii, care se bazeaza pe interdependenta dintre unitatile medicale si farmacii.

Finalizarea achizitiei Pharmachem Distributie SRL

In iulie 2021, sistemul medical MedLife a finalizat achizitia pachetului de 75% din actiunile companiei de distributie Pharmachem Distributie SRL. Este una dintre cele mai mari achizitii din grup din ultimii ani. Pharmachem activeaza pe piata serviciilor de distributie farmaceutica de 16 ani, fiind un jucator important, o retea de depozite in Bucuresti si in toata tara.

Achizitia Stomestet Grup

In octombrie 2021, Clinica Dent Estet, parte a Grupului Medlife, a finalizat achizitia pachetului de 60% din actiunile Stomestet, una dintre cele mai importante clinici dentare din Transilvania. Grupul Stomestet, cu sediul in Cluj-Napoca, este cea mai performanta clinica stomatologica privata din Transilvania si un centru educational recunoscut pentru viitorii medici si specialisti stomatologi, organizand program de rezidentiat medical, cursuri si conferinte dedicate. Stomestet a fost fondata in anul 2001 de doi lideri romani din domeniul medical stomatologic, conf. univ. prof. dr. Smaranda Buduru si dr. Rares Buduru.

Achizitie Costea Digital Dental (Oradent)

In noiembrie 2021, Clinica Dent Estet, parte a Grupului Medlife, a finalizat achizitia a 60% din actiunile clinicii Oradent, detinute de Dr. Costea. Cu o experienta de peste 20 de ani in stomatologie generala, 14 ani in implantologie si 10 ani in estetica dentara, clinica din Oradea ofera pacientilor o gama completa de servicii stomatologice premium (ortodontie, implantologie, estetica dentara, tratamente stomatologice pentru copii si adulti) si are propriul laborator digital de radiologie dentara.

Achizitia Centrului Medical Neolife Romania

In octombrie 2021, sistemul medical MedLife a anuntat semnarea contractului de achizitie a 50% din pachetul de actiuni al centrelor de oncologie Neolife Romania, unul dintre cei mai mari jucatori pe segmentul oncologiei din Romania si un nume de referinta in Europa de Est.

Centrul Oncologic Neolife Romania functioneaza de sapte ani pe piata din Romania. Ofera patru centre medicale si este membra a Grupului Bozlu, Turcia, care detine 21 de companii. De 32 de ani activeaza in domeniul asistentei medicale si al serviciilor tehnologice. Experienta marcii Neolife in medicina nucleara dateaza din 1989 cand a fost deschisa in Turcia prima companie privata care ofera astfel de servicii intr-un spital. Doar un an mai tarziu, in 1990, a fost deschis primul centru privat de sine statator. De atunci, dezvoltarea sa a fost foarte rapida, iar acum servicii de diagnostic si tratament al cancerului sunt furnizate in peste 60 de spitale publice si private din Turcia.

Tranzactia a fost aprobata de Consiliul Concurentei si a fost finalizata in februarie 2022.

Achizitia Expert Med Centrul Medical Irina

In decembrie 2021, sistemul medical MedLife a finalizat achizitia pentru pachetul majoritar de 76% al Expert Med Centrul Medical Irina, cel mai mare jucator independent de pe piata serviciilor medicale private din Galati. Compania va fi integrata sub marca Sfanta Maria, parte a Medlife Group. Expert Med Centrul Medical Irina a fost lansat in anul 1999, cu o experienta de peste 22 de ani pe piata serviciilor medicale private.

Centrul Medical Irina ofera servicii medicale integrate, precum servicii de ambulatoriu, de laborator, medicina muncii si radiologie, la cele mai bune standarde. Pacientii au posibilitatea de a efectua analize medicale complete in laborator si au acces la sali de consultatii cu peste 20 de specialitati medicale, inclusiv ortopedie, chirurgie generala, chirurgie plastica, interventii rapide pentru hemoroizi, obstetrica-ginecologie, gastroenterologie, urologie, medicina interna, ORL. , oftalmologie, cardiologie, pediatrie, medicina generala, medicina de familie, neurologie, psihiatrie, endocrinologie, dermatologie, pneumologie, alergologie, diabet, nutritie si boli metabolice si oncologie. Centrul Medical Irina este sub contract cu Casa Nationala de Asigurari de Sanatate pentru analize de laborator, ecografii, radiografii, DEXA, Nutritie Diabet si Boli Metabolice, ingrijire la domiciliu, precum si cu Casa O.P.S.N.A.J pentru analize de laborator.

III.INDICATORI ECONOMICO-FINANCIARI la 31 decembrie 2021
Perioada incheiata la
1 Indicatorul lichiditatii curente 31 Decembrie 2021
Active curente       386,053,329 =      0.95
Datorii curente       404,710,601
Perioada  incheiata la
2 Indicatorul gradului de indatorare 31 Decembrie 2021
Capital imprumutat       607,419,534 = 157%
Capital propriu       386,031,876
Capital imprumutat       607,419,534 = 61%
Capital angajat       993,451,410
Perioada  incheiata la
3 Viteza de rotatie a debitelor clientilor 31 Decembrie 2021
Sold mediu clienti       140,324,926 =    35.28
Cifra de afaceri x 90/180/360    1,432,027,145
Perioada  incheiata la
4 Viteza de rotatie a activelor imobilizate 31 Decembrie 2021
Cifra de afaceri    1,432,027,145 =      1.38
Active imobilizate    1,035,668,299
IV.PRINCIPALII INDICATORI OPERATIONALI
Linie de afaceri Informatii  12 luni perioada incheiata
2021 2020
Clinici Venit           407,441,702          307,919,487
Clinici Vizite              2,279,580             1,815,055
Clinici Venit mediu                    178.7                   169.6
Stomatologie Venit              93,204,531            61,363,524
Stomatologie Vizite                 154,358                 89,172
Stomatologie Venit mediu                    603.8                   688.1
Spitale Venit           317,305,322          251,943,388
Spitale Pacienti                 100,230                 82,209
Spitale Venit mediu                  3,165.8                3,064.7
Laboratoare Venit           259,970,003          198,519,202
Laboratoare Analize              8,541,036             5,211,645
Laboratoare Venit mediu                      30.4                    38.1
Vanzari Corporative Venit           206,112,967          198,530,858
Vanzari Corporative PPM                 742,739                738,582
Vanzari Corporative Venit mediu                    277.5                   268.8
Farmacii Venit              59,949,420            44,405,803
Farmacii Clienti                 361,236                194,838
Farmacii Venit mediu                    166.0                   227.9
Altele Venit              88,043,200            14,766,089
Share:

NOUTĂȚI

BROKERI RECOMANDAȚI

Acest Buletin informativ are doar scop informativ și nu constituie, în mod explicit sau implicit, nicio furnizare de servicii sau produse de către MaiorArmy.ro. Investitorii ar trebui să stabilească singuri dacă un anumit serviciu sau produs este potrivit pentru nevoile lor de investiții sau ar trebui să solicite astfel de sfaturi profesionale pentru situația lor particulară. Tot conținutul este original și a fost cercetat și produs de MaiorArmy.ro , cu excepția cazului în care se prevede altfel. Nicio parte a conținutului nu poate fi reprodusă sub nicio formă sau menționată în nicio altă publicație, fără permisiunea expresă scrisă a MaiorArmy.ro. Toate declarațiile făcute cu privire la companii, titluri de valoare sau alte informații financiare conținute în conținutul sau articolele referitoare la MaiorArmy.ro sunt strict credințe și puncte de vedere deținute de MaiorArmy.ro și nu sunt aprobări ale vreunei companii sau titluri de valoare sau recomandări pentru cumpărarea sau vânzarea de titluri de valoare. Vizitând și / sau utilizând în orice alt mod site-ul web MaiorArmy.ro, indicați că înțelegeți și acceptați condițiile de utilizare prevăzute pe site și sunteți de acord să fiți obligați de aceștia. Dacă nu sunteți de acord cu condițiile de utilizare a site-ului web, vă rugăm să nu accesați site-ul sau niciun fel de pagini ale acestuia. Orice descriere, referințe sau linkuri către alte produse, publicații sau servicii nu constituie o aprobare, autorizare, sponsorizare sau afiliere cu MaiorArmy.ro cu privire la orice site conectat sau sponsorul acestuia, cu excepția cazului în care este specificat în mod expres de MaiorArmy.ro. Orice astfel de informații, produse sau site-uri nu au fost neapărat revizuite de MaiorArmy.ro și sunt furnizate sau întreținute de terți asupra cărora MaiorArmy.ro nu exercită niciun control. MaiorArmy.ro își declină în mod expres orice responsabilitate pentru conținut, acuratețea informațiilor și / sau calitatea produselor sau serviciilor furnizate de către aceste site-uri terțe sau promovate de acestea.