Toate categoriile Acțiuni BVB Acțiuni internaționale Analiză tehnică Cryptocurrency ETF-uri & Fonduri de investiții Imobiliare Interviuri Jurnal de investiții Mărfuri & Metale prețioase Mindset Obligațiuni & Titluri de stat

Rezultate record pentru Tesla. Elon Musk se concentrează pe volume în detrimentul marjelor

Rezultate record pentru Tesla. Elon Musk se concentrează pe volume în detrimentul marjelor

Tesla a raportat rezultate trimestriale record, în una dintre cele mai importante raportări din ultimii ani pentru producătorul de vehicule electrice. După un an plin de drame, precum achiziţia Twitter, blocaje în China, o piaţă „bear” dură şi semne de întrebare privind cererea, Tesla restabileşte încrederea investitorilor că producţia va continua să crească, stabilind un obiectiv de 1,8 milioane de vehicule livrate în 2023, scrie Josh Bilbert, analist al platformei de tranzacţionare eToro.

Marjele brute, unul dintre cele mai impresionante fundamente ale Tesla, au început să scadă şi ar putea coborî în continuare. Presiunile inflaţioniste, costurile ridicate ale materiilor prime şi reducerile recente de preţuri vor avea un impact, dar, pentru context, marjele brute sunt încă extrem de ridicate în comparaţie cu piaţa auto mai generală. Eduard Ivanovici

Cu toate acestea, se pare că Musk se concentrează mai degrabă pe volume decât pe marjele de profit pentru a câştiga cotă de piaţă.

Musk şi-a flexat muşchii financiari, menţionând că Tesla are 20 de miliarde de dolari americani în numerar, o sumă destul de sănătoasă pentru a supravieţui indiferent de ceea ce acest context economic tulbure îi aruncă în faţă. Wall Street va aprecia acest raport cu cifre realiste de livrare şi o cerere puternică în urma reducerilor sale de preţ din ianuarie, atenuând îngrijorările, argumentează analistul Ceea ce este clar este că vremurile comode pentru Tesla s-au terminat. Musk trebuie acum să navigheze Tesla prin ceea ce el numeşte un mediu economic incert şi cu cele mai intense provocări de când Tesla a ajuns cel mai mare producător auto din lume.

Acţiunile vehiculelor electrice au fost supuse presiunilor din în ultimul an, iar Tesla, copilul minune al vehiculelor electrice, a resimţit din plin efectul. Acest lucru a fost determinat de triplul impact al îngrijorărilor legate de cerere, de problemele legate de lanţul de producţie/ aprovizionare şi de normalizarea evaluărilor.

Toate aceste elemente s-au reflectat în preţul acţiunilor Tesla, care a scăzut cu 65% în 2022.  În ciuda faptului că a înregistrat un record de livrări în T4, creşterea a încetinit la o rată anuală de livrare de 40%, iar cifrele trimestriale au ratat aşteptările pieţei, situandu-se la 405.000 unităţi faţă de 431.000 preconizate. Elon Musk şi-a menţinut obiectivul de creştere anuală de 50% pe tot parcursul anului, rezultatele dezamăgind investitorii, în ciuda cifrelor record. Acest lucru indică standardele înalte pe care Tesla şi le-a impus de-a lungul anilor şi cât de mult aşteaptă Wall Street şi investitorii.

Începe astfel să se creeze o oportunitate pentru investitorii pe termen lung, mai ales că cererea este încă puternică, lanţurile de aprovizionare sunt mai bune, iar evaluările au reintrat în normalizare, raportul P/E al Tesla scăzând de la 130x la 22x într-un an, înainte de a reveni în jurul valorii de 32x după recenta sa revenire, reiese din analiză. Îngrijorarea investitorilor cu privire la scăderea ritmului de creştere a vânzărilor de vehicule electrice este justificată, dar are nevoie de un context.

Scăderea se referă la toate maşinile, nu doar la cele electrice. O maşină este a doua cea mai mare achiziţie pe care o vor face majoritatea oamenilor iar piaţa se confruntă cu scăderea încrederii consumatorilor, creşterea costurilor de finanţare şi creşterea preţurilor automobilelor. S&P Global estimează că vânzările de vehicule noi la nivel global vor ajunge la 83,6 milioane în 2023, iar vânzările de vehicule electrice vor depăşi 10 milioane, ceea ce înseamnă că penetrarea vehiculelor electrice va atinge 13,3% din piaţa auto globală. Deşi acest lucru ar reprezenta o încetinire a creşterii globale a VE faţă de 2022, ar însemna totuşi o creştere a gradului de pătrundere a VE în vânzările globale de vehicule.

Vânzările totale de vehicule pentru 2023 ar urma să înregistreze o creştere de doar 5,6% de la an la an, ceea ce indică o scădere mai mare a cererii globale de vehicule, pe măsură ce consumatorii părăsesc segmentul vehiculelor noi, în timp ce inflaţia, ratele dobânzilor şi preţurile record ale vehiculelor lovesc piaţa. în ciuda vânturilor potrivnice, previziunile pe termen lung rămân neschimbate, vânzările de vehicule electrice în China, Europa şi SUA urmând să depăşească toate celelalte vânzări de maşini motorizate până în 2030, ceea ce va continua să avantajeze Tesla, care domină piaţa vehiculelor electrice la nivel mondial.

China este esenţială pentru evoluţia Tesla, dar Europa va juca probabil un rol important în povestea Tesla începând cu 2023, fiind stimulată de condiţii favorabile, în special în contextul în care Model 3 este cel mai bine vândut VE în Europa şi în condiţiile unei tranziţii către renunţarea la combustibilii fosili pe fondul crizei energetice care a urmat invaziei Rusiei în Ucraina. China retrage subvenţiile pentru vehiculele electrice, punând capăt la peste un deceniu de sprijin fiscal pentru vânzările de vehicule electrice noi, ceea ce ar putea duce la o scădere a livrărilor de vehicule electrice prin China în 2023, după ani de hipercreştere.

Pe măsură ce din ce în ce mai multe ţări îşi stabilesc obiective ambiţioase pentru tranziţia la vehiculele electrice şi reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră, cererea de VE nu va face decât să crească. Acest lucru ar putea oferi oportunităţi de creştere semnificative pentru Tesla, atât în ceea ce priveşte vânzările de vehicule, cât şi în ceea ce priveşte activităţile sale de stocare a energiei şi de energie solară. Dar cheia pentru Tesla este dacă cererea se menţine puternică în 2023, cu profitabilitate şi marje ferme, împreună cu un Musk rentors la cârmă, conchide reprezentantul eToro.

Share:

NOUTĂȚI

BROKERI RECOMANDAȚI

Acest Buletin informativ are doar scop informativ și nu constituie, în mod explicit sau implicit, nicio furnizare de servicii sau produse de către MaiorArmy.ro. Investitorii ar trebui să stabilească singuri dacă un anumit serviciu sau produs este potrivit pentru nevoile lor de investiții sau ar trebui să solicite astfel de sfaturi profesionale pentru situația lor particulară. Tot conținutul este original și a fost cercetat și produs de MaiorArmy.ro , cu excepția cazului în care se prevede altfel. Nicio parte a conținutului nu poate fi reprodusă sub nicio formă sau menționată în nicio altă publicație, fără permisiunea expresă scrisă a MaiorArmy.ro. Toate declarațiile făcute cu privire la companii, titluri de valoare sau alte informații financiare conținute în conținutul sau articolele referitoare la MaiorArmy.ro sunt strict credințe și puncte de vedere deținute de MaiorArmy.ro și nu sunt aprobări ale vreunei companii sau titluri de valoare sau recomandări pentru cumpărarea sau vânzarea de titluri de valoare. Vizitând și / sau utilizând în orice alt mod site-ul web MaiorArmy.ro, indicați că înțelegeți și acceptați condițiile de utilizare prevăzute pe site și sunteți de acord să fiți obligați de aceștia. Dacă nu sunteți de acord cu condițiile de utilizare a site-ului web, vă rugăm să nu accesați site-ul sau niciun fel de pagini ale acestuia. Orice descriere, referințe sau linkuri către alte produse, publicații sau servicii nu constituie o aprobare, autorizare, sponsorizare sau afiliere cu MaiorArmy.ro cu privire la orice site conectat sau sponsorul acestuia, cu excepția cazului în care este specificat în mod expres de MaiorArmy.ro. Orice astfel de informații, produse sau site-uri nu au fost neapărat revizuite de MaiorArmy.ro și sunt furnizate sau întreținute de terți asupra cărora MaiorArmy.ro nu exercită niciun control. MaiorArmy.ro își declină în mod expres orice responsabilitate pentru conținut, acuratețea informațiilor și / sau calitatea produselor sau serviciilor furnizate de către aceste site-uri terțe sau promovate de acestea.